Maak kennis met Joost: De puzzelaar van Bendy’s Supportafdeling

Bij Bendy streven we er altijd naar om software mét een service te bieden. Een van de sleutelfiguren binnen onze supportafdeling is Joost, die inmiddels anderhalf jaar deel uitmaakt van ons team. Joost is een echte puzzelaar, tussen het werk door lost hij graag puzzels op en speelt hij fanatiek Bomberman, maar de grootste uitdaging vindt hij in het oplossen van de ‘puzzels’ die onze klanten telefonisch of per mail aan ons voorleggen.

Wat Joost het meest waardeert aan zijn werk bij Bendy is de diversiteit aan vragen die hij dagelijks ontvangt. “Elke klantenvraag is voor mij als een nieuwe puzzel om op te lossen” zegt Joost enthousiast. “Denk aan het onderzoeken hoe de flow is verlopen tijdens de facturatie, of waarom het systeem niet de werking doet die je zou verwachten. Vaak is een foutieve instelling dan de boosdoener en ik help hen dan graag om het op te lossen zodat het in het vervolg beter gaat.

Joost krijgt vaak een glimlach op zijn gezicht wanneer klanten tijdens het stellen van hun vraag zelf tot de conclusie komen wat het antwoord moet zijn. Dat moment van inzicht is iets wat hij altijd leuk vindt om mee te maken.
Joost zijn werkzaamheden gaan verder dan het beantwoorden van telefoontjes. Hij is ook betrokken bij het beantwoorden van e-mails, het uitwerken van tickets voor softwareverbeteringen, allerlei andere backofficewerkzaamheden en het schrijven van handleidingen, die binnenkort online zullen zijn.

Recent heeft de supportafdeling een training gevolgd over het LSD-principe: Luisteren, Samenvatten en Doorvragen. Joost legt uit dat dit principe hen helpt om de klant nog beter van dienst te kunnen zijn. “Het toepassen van het LSD-principe zorgt ervoor dat we echt begrijpen wat de klant nodig heeft en hen zo effectief mogelijk kunnen helpen,” vertelt hij. “In het verleden kwam het wel eens voor dat er per ongeluk verkeerde aannames werden gedaan, waardoor de klant niet altijd perfect werd geholpen, ook wij staan altijd open voor verbeteringen!
Tot slot wil Joost graag een boodschap meegeven aan onze klanten: “Blijf gerust bellen. Soms hoor ik klanten ‘sorry’ zeggen als ze weer eens bellen, maar dat hoeft echt niet. Ik doe mijn werk met plezier en de supportlijn is er juist om jullie te helpen.

Met dit kijkje achter de schermen hopen we dat jullie een beter beeld krijgen van onze supportafdeling en de toegewijde mensen zoals Joost, die zich elke dag inzetten om jullie zo goed mogelijk te helpen. Bij Bendy hebben we Software with a service hoog in het vaandel staan. 

Facebook
X
LinkedIn
WhatsApp
Email